TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, March 11, 2011

Dah dipotong

Akhirnya kaki mak mertua saya terpaksa dipotong juga. Dah bawa buat berubat secara tradisional tapi kebanyakannya mengatakan dah terlewat. Urat dah mati. Segalanya membusuk dalam diam dalam tempoh tak sampai sebulan.

Selama ini hanya melihat kaki mak mertua yang dibalut. Inilah rupanya bila balutan dibuka. Lebam, bernanah, membusuk dan dipenuhi dengan sel-sel yang dah mati.
Sebagai pengidap penyakit kencing manis.. saya turut risau melihat keadaan ini.

Adik ipar saya dah bawa kaki mak yang dipotong pulang ke rumah dan dah selamat ditanam. Kalau dah ketentuan Illahi.. kami terima dengan pasrah. Yang penting.. mak mertua saya berada dalam keadaan selamat.

Sama-samalah kita pantau kandungan gula dalam darah kita. Macam mak mertua saya.. segalanya dah terlewat sebab mak tak pernah tahu yang dia ada penyakit kencing manis.