Wednesday, July 24, 2013

Tuesday, July 23, 2013

Habis tu? - Nak biarkan je lah?

Luluh hati saya bila menerima balasan sms daripada seorang bapa bila saya berceritakan tentang sikap anaknya yang tidak menyiapkan latihan yang diberi. Lupa pula nak tangkap gambar 'sms' sebagai bukti. Lebih kurang beginilah bunyi ayatnya..

Saturday, July 20, 2013

Sampai dua tiga buah

Sejak akhir-akhir ni saya melihat satu 'trend' yang pelik dikalangan murid saya. Nak kata macam 'magic' pun boleh juga. Masakan tidak.. latihan yang dibuat pada hari semalam boleh tiba-tiba 'hilang' sedangkan murid masih menggunakan buku yang sama untuk membuat latihan baru yang diberi pada hari ini. Bila disergah ditanya.. terkebil-kebil bulat biji mata.. kelu seribu bahasa.. muka seposen macam orang tak bersalah. Setelah selidik.. punya selidik.. akhirnya jawapan ditemui..

Monday, May 27, 2013

Tutup sebelah mata atau pandang sebelah mata?

Mungkin ada hikmahnya saya ditempatkan di kejiranan ini. Kebenaran yang pahit untuk di telan. Rata-rata.. anak-anak di sini tidak dapat dikategorikan sebagai anak-anak yang baik. Atau mungkin daripada pandangan mata kasar saya sahaja. Namun.. apa yang dilihat.. itulah yang menjadi tafsiran.

Friday, May 17, 2013

Berdarah kepalanya

Tak mampu untuk saya muat naik gambar mangsa dan keadaan tempat kejadian. Bila teringat kembali.. memang ngeri rasanya. Kalau tidak bertenang.. mahu juga yang melihat pula yang pengsan..

Wednesday, May 15, 2013

Wordless Wednesday - Kalau tak pengsan, pitam

 

Nak kahwin dengan cikgu

....Suatu hari seorang ibu berbual dengan anak gadisnya pasal jodoh:

Ibu : Sebelum menutup mata ibu nak timang cucu sendiri..

Anak : Bukan tak mau kawen bu, susah nak pilih calon..