TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Monday, August 2, 2010

Blogger yang tersepit


Tersepit bukanlah satu situasi yang menyenangkan. Apa lagi ianya berlaku tanpa dikehendaki bila ada imbuhan 'ter' di situ. Bermaksud tidak sengaja. Situasi berlaku secara tidak sengaja pada diri sendiri tetapi tidak pula pada orang yang melakukan. Seperti ditelan mati emak... diluah mati bapa. Apa ke hal mak hendak ditelan? Kan ke memudaratkan? Bila diluah kembali.. terkejutlah bapa tu.. lihat sikap anaknya dan keadaan isterinya lagi... jangan marah arrr.

Teringat keadaan ketika isu panas menjadi pilihan beberapa blogger. Opppsss... bukan nak memanaskan kembali keadaan. Cuma nak lahirkan perasaan walaupun perasaan itu tidak sama dengan menyepit baju, memakai sepit apalagi ketika makan kuih sepit (mana pula nak cari kuih sepit ni... arghhh.. tu lahhh.. sebut2 lagi). Diri memang betul-betul tersepit pada masa tuuu tak ubah seperti peribahasa di atas. Kena-kena pula... yang terlibat itu rakan maya yang sama-sama dihormati. Nak sokong sini.. kang sana terasa. Nak sokong sana... di sini bagaimana? Nak kritik? Takut tak boleh diterima. Bukan mudah nak membina hubungan. Nak menghancurkan sekelip mata jer. Lat-last, tutup mulut... pekak telinga... pejam mata. Bila keadaan kembali reda.. syukur alhamdulillah.

Orang kata... bila dah tersepit, selamatkan diri sendiri dulu. Menjadi pendamai bukan jalan terbaik... apalagi menjadi firestone. Yang menyepit kadangkala tak sedar yang dirinya membuat orang tersepit. Yang sakit... tertentulah yang tersepit. Berbekas pada diri sendiri... bukan pada orang lain. Seperti menulis entri blogger yang tersepit ni. Tersepit di antara kerajinan blogger-blogger yang berpengalaman. Mereka sendiri tidak melepaskan peluang untuk memberi idea masing-masing dalam satu tajuk yang membawa seribu pengertian. Sebagai blogger yang baru merangkak... tersepit jika peluang ini tak diambil. Apalagi dalam mencari idea... risau pula dalam keadaan tersepit ini... turut menyepit diri orang lain.

bila jari tersepit untuk melahirkan apa yang sepatutnya... luka di hati tapi  tidak kelihatan...
sumber gambar; google