TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Saturday, October 1, 2011

Kalau tak ramah - Tang jelingan yang tak tahan tuu

Saya dan suami sepakat untuk bertukar ke beras Herba Ponni. Maklumlah.. dua-duanya pengidap diabetes walaupun saya masih boleh kontrol diet. Cuma kandungan gula suami yang agak tinggi. Bila dua-duanya ada diabetes.. tentunya tiga panglima ni berisiko sama. Langkah awal.. tukarlah beras.

Sebelum ni tak pernah ambil tahu pun pasal beras Herba Ponni ni. Dalam dok membelek... saya cuba bertanya. Jurujual pula kemain ramah melayan pertanyaan. Penerangan yang lengkap. Rupa-rupanya cara memasak beras ni pun lain. Air kena lebih sekali ganda. Selain untuk kencing manis.. beras ni sesuai untuk orang yang ada darah tinggi. Yang tak boleh tahan.. jurual kata.. beras ni sesuai untuk mereka yang nak diet. Sambil bercerita.. siap tenung atas bawah lagi.

Ramai yang kata.. rasa beras Herba Ponni ni tak sedap. Pertama kali makan.. perut saya kata.. okey jer. Agaknya.. cara memasak tak betul kot. Itu yang jadi seroi tuuu. Anak berdua ni pun tak komplen apa. Berselera lagi.

Cuma.. bila nak buat kanji untuk baby.. nasinya tak kembang macam beras yang biasa. Nasi dah lembut tapi airnya bertakung macam kuah. Satu yang saya perasan.. najis baby pun okey jer bila makan beras Herba Ponni ni.

5kg beras Herba Ponni.. bila dimasak.. bersamaan denagan 10kg beras biasa. Kalau ditolak tambah.. takdalah mahal sangat. Yang penting.. kesihatan terpelihara.