TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Sunday, October 2, 2011

Selamat tinggal puyu

Puyu dah mati...

Puyu.. ikan pertama yang saya bela dalam aquarium yang dibeli hasil duit simpanan dalam tabung. Saya membeli Puyu dengan harga dua ringit daripada anak jiran yang menangkapnya  di sebatang tali air yang berhampiran. Diam tak diam... dah 3 tahun saya memerhatikan Puyu membesar.

Sedih bila melihat tubuh Puyu terbujur kaku melekat di motor aquarium. Saya tak sangka Puyu pergi secepat ini. Orang kata.. nyawa ikan Puyu ni panjang. Kalau berada di darat pun.. ikan puyu dapat bertahan dalam tempoh yang lama.

Agak musykil juga melihat keadaan Puyu yang telah mati. Di badannya terdapat cebisan-cebisan cili hancur. Mana pula datangnya cili ni? Adakah Puyu di sabotaj?

Hanya ada satu gambar Puyu yang saya rakam bagi entri Wordless Wednesday. Tak sangka pula hati saya begitu luluh bila melihat Puyu dah mati. Terbayang-bayang karenahnya yang suka mengejar dua ekor rakannya. Puyu memang kuat makan dan dia membesar dengan cepat.

Rasa macam kecewa nak bela ikan lagi. Dua ekor ikan kesayangan dah takda. Tinggal seekor yang kurus ni. Apa agaknya perasaan dia tinggal dalam aquarium tu seekor-seekor?

Yang depan tu lah Puyu. Yan belakang tu Kurus yang kini tiada peneman.