TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Tuesday, November 9, 2010

Rasa lipas

Bercerita pasal lipas.. teringatlah Encik Ben Ashaari kita yang anti beno dengan lipas. Memang tak aman hidup dibuat dek lipas ni. Tapi kan... lipas ni... kalau kita asyik sebut-sebut... lagi bermaharajalela. Macam diseru-seru jer. Senang-senang buat tak tak tahu je lah Bennn. Pandailah nanti lipas tu bawa diri...

Antara lipas dan baunya saya paling sensitif dengan baunya. Apa lagi baunyalah yang membuat kita seakan terasa akan dirinya. Ini kisah bau lipas yang melekat pada makanan atau bekasnya. Memang geram sungguh! Apalagi kalau makanan tu kita beli... ish... memang rasa nak pergi pulang balik jer.

Straw yang saya gunakan ada bau lipas. Mana sanggup nak hirup minuman fresh orange yang menyelerakan tu. Hilang selera. Bekas polisterene pun ada bau lipas. Habis melekat bau lipas kat nasi goreng jadi menu baru... 'Nasi goreng bau lipas'. Kedai ni dah berapa lama tak beroperasi sampai semuanya ada bau lipas?! Satu jer tanggapan yang boleh saya buat.... PENGOTOR!

 gambar: google

Lipas ni memang akan meninggalkan bau pada tempat yang dilalui. Tu sebabnya kita mesti jaga setiap benda-benda yang terdedah. Baunya tu bukan senang nak hilang. Pernah sekali tu... pergi kenduri yang masak bihun tomyam... bihunnya pun melekat bau lipas walaupun dah basuh berkali-kali. Kalau dah gitu gayanya... buang jerlah dari sayang. Kalau keracunan siapa yang susah?

Masalah lipas yang tak sudah-sudah. Tu belum kira 'kaki lipas masak kicap'. Huhuhu...