TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, May 28, 2010

Kenapa guna taktik kotor untuk suruh orang follow?

Kalau ada orang yang kata dia tak kisah pasal followers, itu bukan saya. Bagi saya, followers adalah salah satu cara kita menghargai antara satu sama lain. Tak kisahlah kalau followers ramai tapi trafik tidak sekencang followers. Tiada nikmat berblog kalau takde orang yang follow blog kita. Followers ini juga turut mengambarkan blog tersebut mempunyai peminatnya tersendiri. 

Saya juga tidak mempunyai masalah untuk memollow blog orang lain jika ayat ini yang tertulis 'Follow sini, jom follow saya balik'. Yang menjadi masalah... takde follow di sini pun. Bukan berkira untuk memollownya tetapi kenapa perlu menipu? Tak follow kata follow. Jangan sangka sesorang blogger itu tak perasaan dengan followers yang ada. Itu belum lagi individu yang bila kita telah memollownya kembali... dia pun mengambil langkah drastik membuang kita dari senarai blog yang di follownya. Apa ke jenis perangai? Macam-macam manusia ni...

 (gambar: google)

Walaupun ini hanya dunia alam maya... semua ini dapat mengambarkan sikap kita. Manusia jenis ini manusia yang hipokrit. Walaupun saya tahu individu itu tidak memollow blog saya lagi... saya biarkan ajer. Tidak terlintas untuk saya melakukan perkara yang serupa. Takde rugi apa pun jika terus follow. Saya selalu follow blog yang sentiasa menyokong antara satu sama lain. Untuk blog yang suka menggunakan ayat kesat/ mencarut, politik dan lucah... minta maaf... ia tiada dalam senarai blog yang difollow oleh saya.