TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, May 14, 2010

Kami bakal tukar-tukar hadiah pada hari guru - Takde ke yang nak sponsor hadiah kat kami?

Hari tu bising pasal beban kerja guru. Ni.. nak menjelang Hari Guru ni sibuk pula nak minta sponsor. Macam-macam ragam cikgu-cikgu ni.. almaklumlah.. jangkit perangai bebudak. Hehehe.. bukan nak minta sponsor tapi takde ke yang nak sponsor? Sama tapi tak serupa.

Saya dimaklumkan cikgu-cikgu kat sekolah saya perlu menyediakan hadiah RM10++ untuk proses pertukaran hadiah sesama guru nanti. Ada yang sokong... ade yang tidak. Yang tidak kata.. macam majlis syok sendiri. Yang sokong kata... apa salahnyer menghargai sesama sendiri. Syok sendiri atau tidak itu bukan persoalan... apa salahnyer menghiburkan sesama sendiri kan3. Saya... SOKONG!!!

 (gambar google)

Nilah masanya menghargai sesama kita. Hanya guru yang memahami guru. Kelompok kita tak besar manapun. Hari Guru hari kita. Jangan harapkan orang menghargai kita. Kita perlu menghargai diri kita sendiri. Sering menjadi kepincangan dalam pendidikan  bila kita membiarkan orang luar masuk campur tanpa mereka memahami apa sebenarnya berlaku. Kita ada undang-undang dan kita perlu pertahankan. Jika cikgu-cikgu sendiri tak bersatu.. susahlah jadinya.

Erkkk.. sekadar luahan hati. Saya tengah pikir nak bagi hadiah apa yer? Nilai bukan ukurannya. Ada sesiapa yang boleh beri cadangan. Janganlah pula cadangkan yang di luar kemampuan. Yang saya tahu... bila saya ikhlas.. insyaallah.. yang menerimanya akan rasa gembira.