TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Saturday, April 17, 2010

Ketahuilah 5 jenis 'JANGAN' bagi memastikan kita tidur dalam keadaan selamat

Tubuh badan memerlukan tidur sebagai cara merehatkan diri. Mendapatkan tidur yang berkualiti amat penting untuk tubuh badan kita. Ketahuilah 5 jenis 'JANGAN' bagi memastikan kita tidur dalam keadaan selamat.


Jangan memakai jam tangan waktu tidur
Jam tangan boleh memancarkan tahap radioaktif tertentu. Meskipun kecil, jika anda memakainya bersama waktu tidur anda, di khuatiri mendatangkan kemudaratan pada kesihatan anda apabila jika ia melebihi tempoh had yang ada.

Jangan memakai baju dalam ketika tidur 
Para saintis di Amerika telah menemukan yang memakai bra selama lebih daripada 12 jam mempunyai risiko lebih tinggi terkena kanser payudara. 

Jangan tidur bersama telefon bimbit 
Meletakkan telefon  di sebelah tempat tidur anda atau di mana pun tempat yang berhampiran  tidak digalakkan. Walaupun sebahagian dari kita akan menggunakan telefon sebagai jam penggera, tapi tolong meletakkan telefon sejauh mungkin. Para saintis telah membuktikan bahawa barang-barang elektronik termasuk telefon khidmat dan televisyen memancarkan gelombang magnetik apabila digunakan. Gelombang ini boleh menyebabkan gangguan sistem saraf kita.

Jangan tidur tanpa membersihkan solekan dimuka  
Ini akan menyebabkan masalah kulit dalam jangka masa yang panjang. Kulit muka akan mengalami kesulitan untuk pernafas dan berpeluh. Tidur dengan solekan dimuka juga akan menyebabkan kita susah untuk mendapatkan tidur yang lena.

Terakhir ..... 

Jangan tidur dengan suami atau isteri orang lain
Anda mungkin tidak akan pernah bangun lagi... huhuhu 
sumber gambar: google
sumber entri: kiriman email paksuu