TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Thursday, April 15, 2010

KAMI PRIHATIN - Lagi kes penderaan kanak-kanak dan masyarakat tetap berpeluk tubuh

Lagi kisah penderaan kanak-kanak. Mesti ramai yang dah baca. Perkara-perkara begini macam wabak. Makin didedah makin menjadi-jadi. Di mana terletak hati dan perasaan? Sedangkan diri sendiri yang tersadung tunggul kayu pun terasa sakitnya. Apalagi deria rasa seorang anak kecil. Tidakkah rasa belas di hati mendengar teriakan dan tangisan anak kecil ini. Pendera ni orang yang sakit jiwa atau dalam istilah lebih moleknyer... GILA. Ada juga orang GILA yang tidak tergamak mendera anak sendiri hatta anak orang lain juga.

KUALA LUMPUR 14 April – Kisah kematian dua kanak-kanak malang, K. Harreswaral, 1, dan Syafiah Humairah Sahari, 3, akibat didera secara sadis pada Mac dan Februari lalu masih segar di ingatan. Namun, ia seakan-akan tidak mencetuskan keinsafan apabila kejadian sama berulang dan kali ini membabitkan kanak-kanak perempuan Lee Swee Hui yang berusia tiga tahun. Cukup menyayat hati, pada tubuh mayat kanak-kanak tidak berdosa itu terdapat lebih daripada 30 kesan lebam dan luka di badan, dahi serta pipi. Siasatan awal polis mendapati kecederaan pada Swee Hui dipercayai akibat dipukul dengan objek keras.
dapatkan berita penuh di SINI
Sebagai blogger yang menyokong Kempen KAMI PRIHATIN, saya terpanggil untuk mengulas mengenai kejadian ini. Dari sumber yang di perolehi, jiran-jiran selalu mendengar kanak-kanak perempuan ini menjerit dan menangis tetapi mereka menganggap itu perkara biasa. Itulah masyarakat sekarang. Jarang ambil peduli dengan hal orang lain. Kononnya taknak jadi busy body. Bila jadi hal-hal begini apa yang pasti menjadi suatu berita yang gempar. Hanya itu. Perkara terus berleluasa dan masyarakat tetap tidak ambil peduli. Begitu juga dengan dua kes penderaan yang terdahulu. Masyarakat juga tidak berani masuk campur walaupun melihat kes penderaan berlaku depan mata sendiri di tempat yang terbuka. Sampai bila kita mesti menjadi masyarakat yang begini. Sampai terkena batang hidung sendiri kah?

Jom lawat entri INI. Yang sihat di dera hingga mati. Yang sakit bertarung nyawa.