TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Tuesday, February 12, 2013

Tiada hadiah pun

Mood: Sedih..
 
Sampai hati dia..
Dah sebelas tahun.. takde hadiah pun..
 
Dah dua ari menunggu.. jangankan kata hadiah.. kotak hadiah.. pembalut hadiah.. bayang hadiah pun tak nampak...


Tak romantik langsung!
 
Orang perempuan memang sensitif kan? Apalagi kalau melibatkan tarikh-tarikh penting dalam hidupnya. Pastu.. YANG TERSAYANG tak  bagi apa-apa hadiah pun. Sebak jer rasa di hati..
 
Sebelas tahun kahwin banyak yang saya belajar. Kasih sayang suami tak semestinya diukur dengan pemberian hadiah. Memang ler rasa berbesar hati kalau suami bagi hadiah. Tapi orang perempuan mesti tahu., hadiah itu tidak semestinya berbentuk material. Boleh jadi juga dalam bentuk kasih sayang ataupun tenaga yang diberi..
 
Dan itulah suami saya. Kalau pemberian hadiah yang jadi ukuran.. boleh dibilang dengan jari. Tapi kalau kasih sayang dan tenaga yang dicurahkan.. saya sendiri kalah. Peranannya sebagai suami mengatasi peranan saya sebagai seorang isteri. Kadangkala saya rasa malu bila suami ambil alih tugas yang sepatutnya saya laksanakan. Kalau nak gaduh sebab dia tak bagi hadiah masa ulang tahun perkahwinan kami yang ke sebelas pada 10 Feb 2013 lepas.. memang tak berbaloi.
 
Alhamdulillah. Sepanjang sebelas tahun perkahwinan ini saya bahagia bersama suami dan anak-anak tercinta. Untuk rumah tangga yang harmoni.. suami isteri perlu banyak bertolak ansur, menghormati dan saling memahami. Semoga perkahwinan ini kekal hingga ke akhir hayat dan saya tetap menjadi 'bidadarinya'.
 
Untuk ini.. saya tak salah bila memilih 'Yang lebih mencintai..'