TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Saturday, June 18, 2011

Terbukti sudahhh

Cikgu garang! Muka serius jer..

Eh.. eh.. cikgu jangan terasa tau. Anak saya yang bagitau...

Saya? Tersengih-sengih kalah 'kerang busuk'. Dah maklum dah. Itulah saya...

Kenapa serius sangat? Entah lah.. waktu kat luar kelas saya tak begitu pun. Kalau ngajar subjek lain pun takde le serius bebeno macam mengajar matematik. Bila time mengajar matematik jer.. terpacullah reaksi serius tuuu..

Pernah le bebarapa kali buat lawak. Reaksi murid? Nak gelak pun di tahan-tahan. Bukan lawak yang tak menjadi.. takut benar deme nak gelak.

Niat nak amalkan ilmu 'garang' pun terbantut sebab muka tu memang dah serius dah. Kata tukang bagi ilmu.. kalau amalkan ilmu 'garang', bukan murid jer nampak kita garang.. semua pun nampak kita ni garang. Habis tu.. takkan dengan suami pun nak nampak garang. Nak garang sangat.. nanti naya pula..

Saya pesan kat anak saya, cikgu baik ke.. garang ke.. cantik ke.. kurang comel ke.. seronok ke.. boring ke.. jangan komplen. Itu cikgu kamu. Dia yang bagi ilmu. Bagaimana pun dia.. terima dia seadanya.

Nak tukar imej? Biarlah saya begini. Kang-kadang bukan niat nak serius sangat pun. Yang faham peel murid-murid ni pun.. saya juga.