TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Sunday, March 6, 2011

Terbuku

Setiap kali bercerita tentang tahap pendidikan.. benda sama yang akan diulang-ulang. Kadangkala.. saya tertanya-tanya... susahkah untuknya menerima hakikatnya? Mungkin dia mengenggam segunung harapan dan terhempas bila saya tak mampu memenuhinya.

Berbekal keputusan peperiksaan yang membanggakan bukan tiket untuk ditempatkan di pusat pengajian tinggi. Bukan saya seorang yang mengalami nasib seperti ini. Ramai di luar sana seperti saya. 

Kecewa?

Saya belajar untuk menerima hakikat. Ada hikmah yang tersembunyi dan hikmah itu saya temui... 

Gelaran yang saya sandang kini dan saya berbangga dengan gelaran itu...

Adakah dia tidak berbangga dengan saya?

4 tahun lagi. Saya tetap mengejar sekeping kertas itu. Biarpun jalannya tak sama. Jalan jauh... tapi.. saya tetap akan memastikan yang saya akan mengenggamnya.