TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Wednesday, February 23, 2011

Tuah ayam nampak di kaki - Tuah manusia dapat TV LCD

Bukan saya yang dapat TV LCD tu tapi adik ipar saya. Sebagai kakak ipar.. sama-samalah tumpang gembira. Hadiah cabutan bertuah nombor dua. Dengar kata nombor satu punya hadiah pun TV LCD tapi lagi beso. Bukan jenama koman-koman punya. Panasonic lagi.

 google

Adik ipar saya ni memang selalu dapat hadiah cabutan bertuah. Ada jer hadiah yang dia bawa balik. Tiap-tiap tahun. Rasanya.. tak pernah lagi saya dengar dia tak dapat apa-apa.

Ada orang memang sentiasa bertuah. Murah rezeki kata orang. Mak saya pun begitu. Kalau pergi majlis yang ada cabutan bertuah mesti nombor dia naik.  Malah ada seorang kawan saya yang selalu dapat hadiah cabutan bertuah sampai terlepas cakap yang dia mesti dapat punyalah. Terlepas cakap pun takpa sebab memang dia dapat.

Kadang-kadang rasa heran juga.. diaorang ni pakai jampi ke.. ada ilmu ke? (mentaliti orang melayu yang biasa). Asyik-asyik diaorang jer yang dapat. 

Saya? Rasanya ada le 3/4 kali. Selalunya rezeki anak-anak. Hadiahnya seperti hamper dan pernah sekali dapat voucher makan tengahari untuk dua orang di Hotel.

Kamu bertuah? Apa hadiah bertuah yang paling best pernah kamu dapat?