TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Wednesday, February 2, 2011

Dah kurus

Yer.. yer sangatlah tu dah kurus. Lainlah macam Puan Ayu kita pemilik blog Citarasa Rinduan tuuu. Kekal mantain sokmo. Jeles aiii.

Takdalah dah kurus tapi berat memang dah kurang lagi. Kalau masa sebelum mengandung (waktu berdiet minum jusmate 5) dah kurang 8kg. Waktu mengandung saya naik 8kg semula. Sekarang ni.. saya dah turun 10kg. Bermakna... dah susutlah tu.. kan..kan..kan???

Memang orang selalu pesan.. ketika berpantanglah waktu untuk jaga semula badan tuuu. Masalahnya.. turun 10kgnya sekejap.. pastu naik 15kg (masa pantang dulu-dulu). Saya pun bukan jenis yang kurus. Dari kecil sampailah ke anak dara.. berisi jer semedang. Tengok Along sudahlah.

Kali ni saya nekad. Saya akan kekalkan berat badan yang dah susut ni (paling baik susut lagi). Banyak kebaikan yang saya rasa. Bila badan ringan takda rasa semput, sakit badan atau lenguh-lenguh.

Sekarang ni saya hanya makan jamu jerlah. Jusmate 5 tak sesuai untuk orang yang menyusukan anak. Bila menyusukan anak.. selera makan pun kena kawal juga. Salah makan takut beri kesan tak elok pada anak pula.

Masalahnya.. kalau ramping sangat nanti.. susah hati cik abang nak pergi kerja <-- abaikan