TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Saturday, February 5, 2011

Bila anak berdendam sambil mengacukan tutnya - Hilang pertimbangan

Memang saya hampir hilang pertimbangan. Kena pula semalam adalah hari terakhir saya berpantang. Dugaan apakah ini? Melihat along yang sedang membuka seluar adiknya(Angah) sambil mengacukan tutnya menjadi saya seperti orang gila!

Keengganan Along untuk memperjelaskan tingkahlakunya menjadikan saya buntu. Untuk menjadikan Along sebagai sasaran bukanlah caranya. Tanpa pertimbangan yang waras.. diri menjadi mangsa untuk mendapatkan jawapan sebenar tingkahlaku Along.

Bermula episod orang gila mengamuk tak sedar diri. Kenapa susah sangat untuk Along memperjelaskan walaupun ibu sudah berjanji untuk tidak memarahi? Adakah Along lebih suka melihat ibunya mati daripada memperjelaskan apa yang terjadi?

Along hanya ingin membalas dendam. Along hanya nak pukul punggung adik dan kencing kat adik sebab adik buat macam tu kat Along siang tadi. Logikkah jawapan? Saya terdiam. Buntu. Kemana harus mengadu?

Suami mengiyakan jawapan Along. Kata suami.. memang adik selalu tarik seluar Along dan pukul punggung Along bila mereka bergaduh dan suami pernah melihat Along melakukan hal yang sama ketika adik sedang tidur. Jawapan suami yang jauh berada di selatan tanahair mengembalikan kewarasan saya semula.

Memang adik ada kencing kat baju Along. Tak tahulah nak kata apa tentang tingkahlaku adik. Saya cuma risau jika Along belajar sesuatu yang kurang elok. Berkawan dengan orang sana sini... mana tahu ada tingkahlaku buruk yang menjadi ikutan. Jika bukan itu... alhamdulillah~

Sakit kepala.. luar dan dalam