TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, January 7, 2011

Nak jaga ke?

"Nak jaga ke?", pertanyaan saya kepada seorang ibu muda yang hamil tanpa suami.

Umurnya baru 19 tahun. Emaknya baru berumur 39 tahun. Biar betul??? Anak sulung saya baru 8 tahun walaupun umur dah 34 tahun. Kejelesan melanda di situ. 

"Mak suruh jaga", balas ibu muda tersebut.

Mak suruh jaga? Bermakna???

Bukan saja-saja saya menyibuk nak tanya. Niat di hati ingin meminta baby tersebut jika dia tidak ingin menjaganya. Anak lelaki. Bukan untuk saya tetapi untuk kawan saya yang dah 14 tahun kahwin tapi masih tidak mempunyai anak. Kawan saya memang sedang mencari anak angkat.

Lelaki yang patut bertanggungjawab telah melarikan diri. Takpalah dik... ambil pengajaran atas apa yang berlaku dan bertaubatlah sesungguhnya. Walau ada yang mencemuh tapi masih ada yang dapat menerima. Sekurang-kurangnya anak tersebut terus dipelihara daripada dibuang tidak bertempat sekaligus menamatkan riwayatnya...