TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Wednesday, October 6, 2010

Makhluk tercongok? - Tolong kami cikgu!

Dua orang pengawas perempuan ditugaskan untuk ke bilik seni mengambil peralatan seni yang diperlukan oleh seorang guru.

Bilik seni... terletak di aras tiga blok A. Hujung sekali...

Memang sunyi.

"Tolong kami cikgu!"

Tercungap-cengap pengawas tadi berlari menerpa ke arah saya yang berada di bilik guru. Sebagai Ketua Panatia Seni.. sememangnya murid akan mencari saya jika ada masalah berkaitan dengan bilik seni.

 sekadar gambar hiasan : google

"Cikgu... kami nampak budak kecil... hitam badan dia... tak pakai baju... tercongok kat tingkap bilik seni...", jelas salah seorang daripada mereka sambil tercungap-cungap.

"Ishhh... khayalan jer tuuu", salah seorang guru cuba 'cover line'.

"Betul cikgu... saya pun nampak...", balas seorang lagi.

"Takde apa-apanyer... tah apa benda kamu nampak... kamu fikir benda lain", jawab cikgu yang lain.

"Kami tak berani dah cikgu... serammm...", balas kedua-duanya.

"Pergi ajak ustaz temankan..."

Saya meminta pertolongan dari seorang ustaz yang ada di bilik guru. Tak mampu saya untuk mendaki ke aras 3 tuuu.

Sepulangnya ustaz dari bilik seni membawa satu cerita yang baru.

"Pintu bilik seni terbuka tapi mangganya masih terkatup di tempat asalnya. Deme kata tadi pintu bilik seni ni berkunci...", cerita ustaz.

Alahaiiii. Lama benda tu menyepi. Timbul balik cerita ni. Dari cerita yang didengar.. bilik seni tu memang ada penghuninya. Sekeluarga...

Sepanjang saya menguruskan bilik seni... tak pernah pula saya bertembung cuma kadangkala barang-barang yang saya susun.. berubah kedudukannya.

Jarang 'mereka' menganggu dan sekali sekali saja mereka menonjolkan diri depan mereka yang terpilih...

Percayakah kamu dengan kewujudan mereka?