TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, October 22, 2010

Beraksi maut depan webcam - Itu perkara biasa... no hal lah!

Semput! Itulah yang boleh saya katakan  bila bercerita pasal chatting di Yahoo Messenger. Terus terang... saya jarang sekali berchatting. Bertembung dengan pengalaman yang memualkan membuatkan saya serik! Masa mula-mula berkenalan dengan dunia maya ni... saya memang naif sangat. Sangka saya... semuanya jujur dan ikhlas. Tak sangka... memang banyak rupanya makhluk yang terdesak!

 gambar: halatujuku.blogspot.com/

Tak kira lelaki... tak kira perempuan. Ada yang nampak baik di luar tapi bila on webcam... ASTAGAAA. Kenapa begitu berani sekali beraksi maut depan webcam? Dimana letaknya maruah? Hanya fikir nafsu sendiri yang tak terlampias tanpa memikirkan akibatnya pada diri sendiri dan pasangan masing-masing. Apalagi dalam mempertahankan maruah agama... memang menyedihkan.

Saya pasti kamu juga pernah mengalami pengalaman sebegini. Menyaksikan aksi-aksi tanpa penapisan. Pernahkah mereka-mereka ini terfikir jika gambar mereka dirakam atau di 'print screen'kan dan seterusnya disebarkan secara meluas dalam dunia maya ini? Agaknya... masa tu baru teringat tinggi rendahnya langit. Mana nak cover diri yang sendiri yang mula cemarkan?

Susah bila manusia tak tahu menjaga maruah sendiri...