TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Saturday, August 21, 2010

Saya tak puasa tapi... takde siapa pun tahu... hehehe...

"Garu kepala saya...", ngeluh seorang ustaz di bilik guru.

 sekadar gambar hiasan ; esblogbah.blogspot.com


Semua guru mula berpusing mengadap ustaz menunggu cerita yang seterusnya.

"Saya tak puasa ustaz... tapi takde seorang pun yang tahu saya tak puasa..." pengakuan jujur seorang murid tahun 6.

"Tapi... Allah tahu kan?'" ayat balasan biasa bagi seorang ustaz.

Murid terdiam.

"Kenapa kamu tak puasa?' ustaz berbicara lembut.

"Susahlah ustaz... saya mana tahan lapar... perut ni nak kena isi selalu" balas murid.

"Ambil semangat dari mak ayah... kalau mereka yang dah berumur begitu gigih berpuasa... apa lagi kamu yang masih muda... tenaga masih kuat", ustaz mula memberi nasihat.

"Mak ayah saya pun tak puasa...." jawapan penutup dari murid.

Habis tu... camne???