TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Monday, May 31, 2010

Dah pencen dahhh...

Selamat bersara bos. Jasamu dikenang. Hari ini Guru Besar SKTD menamatkan perkhidmatannya setelah 55 tahun berkecimpung dalam dunia pendidikan. Pihak sekolah telah mengadakan Majlis Persaraannya sebaik mungkin disusuli dengan majlis Hi- Tea di Hotel Sri Malaysia. Merupakan Guru Besar yang paling lama berkhidmat di SKTD dan banyak membuat perubahan dan memberi kecemerlangan di sekolah.

Bukan calang-calang orangnya. Semangatnya tidak seperti tubuhnya yang comel molek. Masih mantain vogue gitu. Berasal dari seorang guru biasa dan naik setapak demi setapak hingga ke tahap sekarang. Seorang yang gigih bekerja dan sekolah merupakan perkara utama baginya. Bekerja dengannya seperti memandu kereta gear lima. Saya selalu ketinggalan.. tapi dia sentiasa memberi sokongan tanpa jemu mendidik guru-guru yang lemah lembut seperti saya.

Adatlah hubungan orang atasan dengan bawahan memang ada pasang surutnya... namun itu bukan alasan untuk tidak mengenang kebaikan yang ada padanya. Secara jujurnya... saya mengaguminya dan dia tidak ubah seperti ibu yang mendidik anaknya walaupun caranya mungkin terlalu tegas. Cikgu akan saya ingati sampai bila-bila. Banyak ilmu yang cikgu curahkan.

 Guru Besar merupakan pengasas kepada bilik sumber PPDa SKTD yang mana akhirnya menjadi johan peringkat negeri

Kadangkala saya terfikir... mampukah saya untuk jadi sepertinya. Memang banyak perkara yang perlu dikorbankan. Mungkin cara dan impian kita tidak sama cikgu. Yang penting... kita sentiasa menginginkan yang terbaik untuk anak didik kita. Semoga masa lapang cikgu digunakan untuk memenuhi segala impian yang telah cikgu lepaskan. Berlapang dan bermainlah dengan cucu sulung cikgu. Semoga hidup cikgu mendapat keberkatan dunia dan akhirat. Aminnn~