TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Sunday, May 9, 2010

Dah jelas-jelas tangannya yang menguli - Berbaris-baris orang Melayu beli..

Lama dah saya perhatikan.. halal ke kedai roti itu? Kedai roti yang dalam diberi nama dalam Bahasa Omputih tu. Ramai jer orang Melayu yang membelinya. Sampai beratur. Terjengah-jengah kepala mengintai ke kaunter. Mungkin ada Sijil Halal kot kedai niii. Kalau tak... masakan ramai orang Melayu yang datang beli.

Nafsu selera mula tergugat. Kalau ikut rupa roti tu memang tak menarik hati langsung. Macam bentuk t*** pun ader. Maaf cakap... pernah juga terdetik.. takde bentuk lain nak buat ke? Tapi ramai jer yang beli... sedap sangat ke sampai keinginan mengatasi rupa. Saya pun turut ingin merasa.

Erkkk... memang nyata-nyata tangan yang putih gebu itu menguli tanpa sebarang perlindungan diri. Takde plastik atau sarung tangan. Lama saya perhati. Macamana ni? Tidakkah mata melihat atau tertutup pandangan dek kesedapan? Musykil juga... kalau benar kedai tu ada tanda halal... entahlahhh. Kita selalu ambil mudah. Bila masalah sosial berleluasa.. mula saling menuding jari sedangkan puncanya.. bentukan daging dan hati dalam diri.