TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Saturday, February 20, 2010

HAAAACHUMMM... HAA KU TAHU TINGKAHLAKUMU


Mengenal perangai seseorang melalui tabiat/ cara seseorang itu bersin. Kajian ini telah dilakukan oleh seorang manusia yang rajin bernama Dr.Pati Wood, pakar penyelidik bersin dari Amerika Syarikat.Kalau dah buat kajian tu selalunya boleh kot diterima pakai. Jom kita terjah dimanakah kita atau kawan2 kita tergolong…


Bersin dengan kuat atau sekuat hatinya
Individu yang bersin jenis ini selalunya akan bersin sampai boleh bergegar gegendang telinga individu2 yang berhampiran. Individu jenis ni dikatakan seorang yang berkarisma, berpengaruh serta merupakan seorang pemimpin yang baik. Tapi jangan le bersin sampai bersembur2… tu tak sopan namanya. Kalau rasa2 nak mempunyai sifat-sifat tersebut.. ubah le cara bersin mulai sekarang..(boleh ke?) 

Bersin perlahan
Bersinnya jenis macam nak tak nak je keluarnya. Individu jenis ini adalah seorang yang cool (sejuk beku), tenang, relaks, patuh dan boleh diharap. Mereka juga dikatakan bersopan santun je orangnya. Nak bersin pun cover2 dan menghormati yang lain… walaupun akibatnya, menahan bersin itu mendatangkan keburukan pada dirinya. 

Bersin jenis tutup mulut
Individu jenis ini asal nak bersin je mesti cari sesuatu seperti sapu tangan atau tangan sendiri untuk menutup mulutnya. Sungguh sopan individu ini. Seorang yang beradab dan melindungi orang di kelilingnya. Ialah kan… apabila bersin tu.. kan habis kluar segala penyakit yang ada. Mereka ini juga orang yang sentiasa bersederhana dalam hidupnya. Tidak riak2 gitu. 

Bersin tak menyempat
Apa jenis bersin daa..orang jenis ni baru je rasa gatal hidung tu dan2 nak bersin. Tapi sikap individu ni tidaklah buruk sifatnya. Mereka adalah individu yang tak suka perkara mengarut, mahu semuanya pantas je, seorang yang tepat, suka berterus terang dan tak suka berselindung..

Cukuplah 4 dik nun.. nak tahu yang lain.. rajin2lah  tanya kat pakcik google (kenapa pakcik ye?). Begitu uniknya manusia Allah jadikan. Macam2 yang boleh kita kaji..tetapi kita perlu ingat yang dikaji itu tak dapat mengatasi kekuasaan Allah.

Soksek2: Bila kita bersin sebutlah "Alhamdulillah" dan yang mendengarnya sebutlah "Ya Hamkallah" sebagai tanda bersyukur jantung kembali berfungsi seperti biasa. Jangan tak tahu.. apabila kita bersin, secara refleks otot2 kat muka kita akan menegang dan jantung kita akan berhenti berdenyut seketika..lebih kurang sesaat macam tu..bila lepas je bersin, jantung kita akan kembali berdenyut seperti biasa. Cuba bayangkan..kalau tak berdenyut balik camne?