TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Tuesday, December 22, 2009

TERKENA JUGA AKHIRNYA

Argggghhhhh.... saya benci sungguh, menyampah, meluat (nasib baik saya x suka mencarut). Dalam slalu berhati2 akhirnya saya terkena juga. Kena ape? Kena TIPU!!! Sape tipu? Sebuah pasaraya raksasa yang kononnya gah di Malaysia ni. Nak tau pasaraya ape? Klo korang faham ayat saya sebelum ni... dapatlah korang teka pasaraya ape. BENGANG... BENGANG...BENGANG.... Tau x pasal pe saya bengang bangat? Sebab tahun ni saja dah 7 kali saya tertipu. 6 kali yang lepas saya terselamat tp kali ni terKENA lak...


Alkisahnya ari tu saya pergi ke pasaraya ni sebab anak nak bli kaler crayon. Kenapa pasaraya ni yang terpilih? Kerana umah saya dekat dengan pasaraya ni... (kedai yang terdekat skali lah tu). Mula2 saya pilih kaler crayon yang harganya RM3.90... pas2 tu anak ternampak kaler crayon dalam bekas kotak... saya pun tengoklah harga.. RM4.90. Oklah tu.. saya pun ambil ler kaler tu. Jalan2.. beli barang yang len. Dalam ati budget2 harga barang dalam RM50.00 kot. Saya pun pergilah bayar... HAH!!! RM70.00++. APASAL? Saya pun check ler.. check punya check.. APE? Harga kaler crayon tu RM23.90! GILER pe? x pernah dijumpa kaler crayon mahal cam2. Tak puas ati ni.. masuk blek, nak check baleklah tu.. korang tu ape? Pasaraya tu memang letak tanda harga RM4.90 di bawah kaler crayon tu... tapi itu bukan harganyer.. harganyer kat tepi sekali dan xde barang di situ.. so... klo korang rasa camne? Bagi saya itu memang nak memPERDAJALKAN pengguna!!!

Saya pun kluar dengan ati yang GERAM. Kenapa saya x pulangkan kaler tu semula? Saya fikir saya pun salah gak. Slalu saya mesti check dulu tanda harga atau scan barang yang dibeli tetapi tidak pada ari tu. KENAPA3??? x guna sungguh pasaraya tu, sebelum ni saya pernah terkena ketika membeli alas lantai kanak2, pampers, hamper baby, langsir dan 2 lagi x ingat dah. Saya tuntut blek.. RM1 pun berkira gak..  bayangkan dalam beribu2 pelanggan kat situ hanya berapa kerat je macam saya. Yang lain mesti burn punya. Berapa banyak pasaraya tu untung??? Saya pernah tengok sorang pompuan yang beli pampers macam saya... trus jer bayar harga pampers dan trus blek... HISHHH memang melampau pasaraya raksasa tu...

So kepada anda semua... hati2lah ketika membeli.. janganlah  ingat pasaraya ni jujur jer. Jangan le jadi seperti saya. Saya jugak arap inilah kali terakhir saya terkena. Gunakanlah hak kita sebagai seorang pengguna.

 
Ini ler kaler crayon tu...

Saya ingat mahal tu berkualiti lah kot, rupa2 hampeh, ari pertama guna dah jadi macam ni...

4 comments:

  1. Salam. Ishhk! Pasaraya tu pun mahu tipu ke. Bukan ke dia dah femes satu Malaysia. Kalau kedai runcit tu biaselah main tipu2. emmm.... Tapi selalunya pasaraya seangkatan dgnnya kita kena tgok betul2 harga brg tu. Kdg2 harga yg tertulis kat bawak rak tu bukan harga barang tu. Nak tak nak kena scan harga dulu. Leceh... Huhuhu..

    ReplyDelete
  2. pasaraya ape agaknya ye? tapi langkah cikgu mintak balik duit memang patut. walaupon singgit mintak je balik. cuba bayangkan kalau kita tak cukup duit.. sesen pon dorang berkira.. huh!

    ReplyDelete
  3. betoi3... (cam upin ipin),
    x dapat agak yer?
    translate le pasaraya raksasa tu dlm bi,
    yang hampir2 maksudnyer,
    ermmm

    ReplyDelete
  4. pasaraya tu dalam cerita doraemon ada ehh? sy agak jek. hik3!

    ReplyDelete

Tuliskan apa yang terfikir,
ianya amat dihargai.. thx