TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Monday, July 4, 2011

Anak istimewa

Guru sekolah Angah mencadangkan saya membawa Angah melakukan pemeriksaan dengan doktor pakar kanak-kanak. Angah tidak seperti kanak-kanak yang lain. Ada sesuatu yang istimewa dengan Angah.

Kata cikgu Angah.. kadangkala.. Angah mempunyai dunianya yang tersendiri. Angah gagal mengikut arahan umum yang diberikan. Angah tidak boleh memberi tumpuan lebih daripada 5 minit. Angah memerlukan bimbingan secara individu.

Teringat seorang pakcik yang menegur saya ketika Angah masih kecil. 

Jaga anak ini baik-baik. Anak ini istimewa..

Sampai sekarang saya masih tidak menangkap apa maksudnya..

Angah memang aktif. Pantang lepa.. dia lesap. Perkembangan Angah ketika bayi normal. Perkembangan psikiomotornya sama seperti kanak-kanak lain. Cuma satu yang perangai pelik Angah yang nyata.. Angah sukakan plaster untuk balut luka. Angah sanggup mencederakan dirinya asalkan dia dapat plaster. Ngeri saya tengok jari atau kaki Angah yang berdarah.

Saya telah membawa Angah ke hospital kerjaan dan telah menerima surat rujukan doktor untuk di bawa ke hospital pakar. Entah bilalah nak ambil cuti...

Saya berdoa agar Angah normal seperti kanak-kanak yang lain. Jika dah ketentuanNYA.. saya sedang bersedia menghadapi kemungkinan yang ada..