TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, April 1, 2011

Terlalu menghina

Kekeliruan yang wujud bila berbicara tanpa nada dan intonasi. Hanya mata yang melihat dan membaca dalam hati. Salah tafsir yang sering membelenggu bila apa yang disampaikan tidak kesampaian. Apalagi bila jarang melihat apa yang tersirat di sebalik yang tersurat.

Tak boleh nak salahkan sesiapa. Mereka hadir dan membaca penulisan yang tercatat tanpa mengenali tuan empunya diri sedalam-dalamnya. Bila yang dilahirkan adalah sebuah kejujuran berdasarkan pengalaman tapi ditafsirkan sebagai penghinaan. Itulah realiti kehidupan..

Saya tersentak bila entri saya yang menceritakan tentang pengalaman yang saya lalui sebagai seorang guru dikatakan terlalu menghina sedangkan sedikitpun tak pernah terlintas di fikiran untuk memburukkan sesuatu. Saya menulis untuk mereka mengetahui pengalaman hidup saya yang mungkin boleh dijadikan panduan untuk orang lain juga.

Yang penting.. saya yang mengetahui niat saya bersaksikan jari yang menaip.

Pernahkan entri kamu disalah tafssir juga?