TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, February 18, 2011

Masih berusaha - Apa masalahnya?

Baru dua bulan..

Masih terlalu awal untuk saya meluahkan apa yang terbuku..

Saya masih berusaha dan akan tetap terus berusaha selagi diizinkan...

- Tetap terus menyusukan walaupun adakala baby enggan menerima
- Minum banyak air 
- Minum susu
- Minum air longan
- Makan pegaga
- Minum air soya
- Makan lobak putih
- Ambil pil tambah susu seperti maxalon dan motilium
- Setkan minda
- Berpemikiran positif
- Berdoa
- Berhubung dengan pusat kumpulan sokongan penyusuan ibu
- Terus mencari info-info yang berkaitan

Baby mengalami masalah kekurangan gula dalam badan dan tanpa penyusuan yang cukup, kandungan gula dalam badan baby akan merundum - Akibatnya saya perlu beri baby susu formula

Baby akan tidur ketika menyusu badan sedangkan baru sedikit susu yang diminum - Akibatnya baby kerap terjaga dan minta disusukan semula

Saya hanya mampu menyusu baby secara terus - Kalau saya tiada dengan baby.. baby kena minum susu formula juga

Baby tiada masalah untuk menerima susu badan sahaja pada waktu malam tapi bila siang baby seakan-akan tidak puas (hanya akan berhenti menangis bila top up) - Kenapa?/ Adakah susu badan saya kurang?

Ada sesiapa yang dapat membantu?