TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Friday, February 25, 2011

Demi ilmu - Letih

Jujurnya.. saya memang letih. Apalagi bila melibatkan pembacaan dan pemahaman. Dok mengadap komputer mencari ilmu yang bersesuaian. Ilmu penyusuan.

Selalunya.. sesuatu yang baik itu banyak rintangannya. Memang mencabar. Apalagi dengan perasaan 'down' yang kadangkala muncul. Seorang diri terkontang kanting tanpa bantuan. Sokongan dari mereka yang hampir bukan tiada tapi tidak sekuat yang diharapkan.

Membaca dan terus membaca. Mengoogle dan terus mengoogle. Yang sini kata lain yang sana kata lain. Yang menyokong kebanyakannya adalah mereka yang memang dianugerahkan dengan susu ibu yang banyak. Yang bermasalah kebanyakannya mendiamkan diri. Mungkin mereka bimbang jika mereka dikecam.

Mencari mereka yang senasib dengan saya untuk tampil bersama berkongsi pengalaman. Jangan malu mengaku kekurangan diri. Tiada manusia yang sempurna. Setiap dugaan yang diberi kepada kita tentu ada hikmahnya. 

Orang luar (terutama kaum bapa) perlu tahu. Memberi susu ibu tidak semudah yang disangka. Ianya bukan mudah seperti menyebut perkataan Susu Ibu adalah yang terbaik untuk anak. Kalau sememangnya setiap rezeki adalah sama, tiada rintangan tentangnya, tentu tidak wujud konsep ibu susuan.

"If you are not in my shoes and you don't live in my skin, you wouldn't know how i feel"- mumof3adh