TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Sunday, May 23, 2010

Shahir - Pemusnah harapan Adira

Kesian melihat riak wajah Adira tadi. Masa pengacara tanya siapa yang sokong Shahir... Adira dah tahu yang Juara itu bukan miliknya. Mungkin dalam hatinya mengharap berlakukan keajaiban walaupun agak mustahil. Dan akhirnya... Adira perlu akur dengan keputusan sms.

 (sumber gambar: google)

Saya tak menyokong mana-mana pun. Ngamuk pula peminat Shahir kang. Bagi saya... dua-dua ada kekuatan juga kelemahan. Yang pasti... bulu remang saya meremang bila kedua-duanya mengalunkan lagu. Ehhh.. bukannya ber'hantu'. Hanya signal kepada sedapnya suara individu itu.

Secara jujurnya.. wujud tak sakit hati dalam diri Adira? Yelah... rezeki kita tak tahu. Tapi... kalau kita dah memberi  yang terbaik... tiba-tiba ada yang seperti potong jalan... sedih juga kan. Kadangkala... sana sini memberi pujian dan ucapan tahniah tetapi bila keputusan diumumkan... kita tiada pun dalam senarai terbaik. Di mana silapnya?

Begitu juga jika kita tak menyangka memperolehi kemenangan. Pernah tak kita selami hati orang yang patut menang? Gembirakah kita dengan kemenangan yang diperolehi sedangkan kita pun tak yakin dengan diri sendiri.

Yang penting di sini adalah untuk menyiapkan diri menghadapi apa jua situasi. Kemenangan dan kekalahan adalah adat pertandingan. Dan juga kita perlu sedar.. selagi kita dinilai oleh manusia... tiada yang sempurna.