TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Saturday, January 9, 2010

GERTAK BATU BELAH BATU BERTANGKUP


"Klo nakal2 ibu masuk batu belah batu bertangkup", itu ler modal saya ble anak2 nakal. Kebetulan anak2 pernah menonton filem Batu Belah ni... saje je saya tambahkan cite supaya diaorg faham masa tengok mak si Pekan ngan Melur berlari ke Batu Belah. "Tengok tu, maknyer dah merajuk sebab
anak2 x sayang dia..." Anak2 pun beria le nengok... "klo xnak ibu masuk Batu Belah sampai hanya tinggal rambut kat batu tu, dengar cakap ibu..." tapi jangan harap ler modal ni boleh jadikan anak2 ni baik selalu, x dan 5 minit dah buat balik... huhuhu...

Batu Belah Batu Bertangkup,
Belahlah aku tangkuplah aku,
Aku kempunan tlur tembakul...

p/s: ikan tembakul tu ikan belanak.. ikan belanak xleh makan..
     : wujud ke Batu Belah ni?
     : hukum yang masuk dalam tu sama ler ngan bunuh diri kan..

5 comments:

  1. entahla darjah 1 ke 2 dulu bile tengok cite ni 1st time, tak menangis pun. lagi tanye kat mak, "kenape mak pekan bunuh diri?" mak jawab "die kempunan tak dapat telur tembakul..". "ye la tapi kenape bunuh diri masuk dalam batu? die tak kesian ke anak2 die jadi anak yatim?"

    rasenye mase tu kalaula mak gertak nak masuk batu kalau saye nakal, saye mungkin cakap "bunuh diri tak masuk syurga" (sebab mak dulu ajar camtu).

    hehe..

    ReplyDelete
  2. budak pandai.. bebudak ni x tau lagi bab bunuh diri x masuk syurga. hehehe

    ReplyDelete
  3. Dlu pernah gak tegok cerita btu belah batu betangkup nie..tapi lg minat kat cerita SiTanggang...

    ReplyDelete
  4. salam cikgu.. saya duduk di Klang.. ada satu nama tempat batu belah.. orang2 tua cakap situ r terjadinya peristiwa tu.. and dua beradik tu lari ke meru... hurm.. tu citer2 yang saya dengar lah... xtau betul ke idak.. tapi tempat tu memg banyak batu bukit.. xnampk pun yang bertangkup.. hehehe

    ReplyDelete
  5. Mr Kamikaze> Tanggang xde tayang lagi la ni.. klo ade mesti sruh anak2 tgok gak, pas2 klentong ckit.. hehehe

    prof> ooo.. mungkin ye.. batu belah tu dah bertangkup, mane nak nampak... hehehe.. thx

    ReplyDelete

Tuliskan apa yang terfikir,
ianya amat dihargai.. thx