TINGKATKAN JUALAN ANDA!

Thursday, December 10, 2009

LAWAK JENAKA.COM

Entah ble tah saya join lama ni.. boring2 depan pc.. saya search le mane2 yg patut.. terjumpa le laman ni.. seronok gak membaca cite2 lucu dlm ni walopun ade yg pernah dibaca... pertama kali saya join sebab saya geram ngan satu user yg namanyer gigi biru. User ni klo bagi komen perhhh punyalah menyakitkan ati org... pas tu saya mula mengantar artikel lawak saya. Artikel pertama saya diinspirasikan dari pengalaman saya waktu di maktab dulu.. di sini saya poskan artikel tersebut untuk di kongsi dan juga artikel2 len yg tlah di hantar...


X TAU BI( Part One)
Alkisahnya kisah ini terjadi masa aku tgh blajo dlu... satu klas cukup takut pd pensyarah BI kerana kegarangannya yang melampau walaupun dia bukanlah "pensyarah yang terlampau...".
Nak dijadikan cite ari tu dia nak sume student dlm klas bercakap dlm BI (speakinglah tu..), pas2 sorang2 dia tanya... mengeletarlah juga kepala lutut dan segala kepala yang kami ade.
Smpai giliran kat kawan aku ni... dia pun tanya soalan yg aku pun dah x berapa ingat (lupalah..) tp member aku yang tengah control macho+ ayu ni diam je. Geram punya pasal.. pensyarah aku dengan nada lantang pun berkata.. (adik bradik menjerit lah..) " Hei, open your mouth!"... maka member aku dengan slambanya menganga mulutnya seluas2 kepada pensyarah tersebut...
Boleh x korg bygkan... ahaks


Ada brani x???
Ramai org dlm dunia ni suka wat perkara2 plik nak pecahkan rekod... untung2 nama leh masuk Guiness Book Of Record... di sini ada beberapa rekod yang brani org wat..


1. 100 ari bersama ular berbisa
2. 100 ari bersama Scorpions berbisa
3. 100 ari bersama ikan jaws paling ganas
4. 100 ari bersama lipan berbisa
5. 100 ari dihurungi lebah liar
6. sminggu bersama nyamuk AEDES (cubalah klo korg terrer... aku tabik siot..    kan lama pun.. 7 ari je...


KEJE KOSONG
Kejadian berlaku di sebuah tempat yg dirahsiakan atas faktor2 keselamatan..


Di suatu petang...
Penganggur: Assalamualaikum


Pekerja: Waalaikumussalam


Penganggur: Adik, di cni ada keje kosong kan..


Pekerja: Sape cakap?


Pengganggur: Kawan abg, dia kata di cni ada keje kosong.. so dia sruhlah abg apply.. dah  lama dah abg tnm anggur ni.. nak le wat keje lak...


Pekerja: Maaflah bang.. kat cni xde keje kosong.. kawan abg bohong tu..


Pengganggur: Tapi klo betul xde keje kosong nape iklan tu masih dicni.. (smbil menunjukkan kepada tawarn keje)


Pekerja: ooo.. itu bukan keje kosong.. itu keje wat air... abg x nmpak ke pembuat air di perlukan... bukannya dia tulis keje kosong..


Penganggur: ????


yang ni lak berdasarkan pengalaman di sekolah.. masa tu dah nak time exam... punyalah ler semangat nak terangkan tajuk tu di kelas.. alih2 ade le seorang murid yang bernama mohd afiq wat pertanyaan camtu.. ape pun mohd afiq antara best student dlm subjek maths yg saya ajar.


SIMETRI
korg rasa keje ckgu tu senang x? Masa aku sk dlu ckgu akulah org yg paling cbuk + glabah ble time exam... dlm pd itu aku tringatlah satu cite...


Ckgu: Ok klas.... ari ni ckgu nak trangkan 1 topik yg ckgu rasa ramai yg dah lupa... dlm exam nnt ada 1 soalan kluar ttg topik ni... jd ckgu nak kamu sume dengar baik2 penerangan ckgu tentang PAKSI SIMETRI...( Ckgu bocor soalan..)


Ckgu: Sblum ckgu trangkan... ada x saper2 tau apa yg dimaksudkan ngan paksi simetri..?


Murid: ?????? Blurrr...


Ckgu: xpelah.. bia ckgu terangkan... simetri ialah sama bentuk dan sama ukurannya (bkn sesuatu yg dibahagi dua); kedua-dua bahagiannya sama; setangkup... paksi semetri pula membawa maksud... garis lurus yg membahagi sesuatu bentuk atau rajah kpd dua bahagian yg sama saiz dan bentuk;... atau ngan kata len... garis khayalan yg terdapat pd rajah geometri yg simetri.... bla..bla..bla... 
(ckgu pun melukis le di papan tulis menunjukkan contoh2 yg sesuai...)


Ckgu: Setakat ini ckgu arap sumenyer pham.... ade ape2 soalan...?


Wakil murid: Cikgu... cemetery tu kan ke kubur...


Ckgu: dalam ati (ada yg nak kena tanam idup2 kang ni...)


oklah... cukup setakat ari ni.. nak baca yang len.. layarilah laman atas tu.. moga terhibur..

No comments:

Post a Comment

Tuliskan apa yang terfikir,
ianya amat dihargai.. thx